09-03-2009

Hersenspinsels voor een titel


Het heeft me menig slapeloze nacht bezorgt: de titel van het project. Omdat de film als viral wordt verspreid is het belangrijk om een pakkende, lekker klinkende titel te hebben.
Een aantal voorwaarden waar de titel (volgens mijzelf) aan moest voldoen:



- Een kernwoord van de film: (piraat, schat, slot, sleutel, ruzie, frustratie o.i.d.)
- Een alliteratie, want dat ligt lekker in de mond (Puffy Pirate o.i.d.)
- Een Engelse titel, want dat is toch wel de belangrijkste taal van het www
- Eventueel gebruik van een eigen naam, want dat maakt het persoonlijk.
- Niet te lang, want ook op sites als youtube moet de volledige titel te lezen kunnen zijn.
- Aanlokkelijk, het moet uitnodigen om de film te bekijken.
- Geen referenties aan andere films, websites, blogs, etc. Als iemand zoekt op de film titel moet deze film de toplisted zijn.

Al met al niet de makkelijkste opgave. De film heeft een tijd lang "Tricky Treasure" geheten. Maar het woord 'tricky' sprak me niet aan. Het klonk iets te speels, te makkelijk, te kinderlijk... ik weet het niet... maar ik vond dat er een betere titel te vinden moest zijn.

Vanwege de alliteratie en eigen naam kwam vervolgens de titel: Terry's Treasure. Deze naam beviel mij op zich prima. Alleen kwam ik niet veel later een blog tegen met de naam Terry's Treasures. Bovendien is spreekt het niet zo lekker uit, vanwege al die R'en. En dat zette mij weer aan het denken. Misschien toch maar wat anders.

Nog geen dag later kwam voor mij de oplossing: "Benny's Booty". Een naam die wat mij betreft aan al mijn voorwaarden voldoet. Bovendien klinkt Booty wel lekker 'piraterig' :P. Het bracht mij ook op het idee om het hoofdkarakter iets meer neer te zetten als een wannabe. De naam Benny klinkt in mijn oren namelijk nogal kinderlijk (Bij deze mijn excuus aan alle Benny's die zich nu beledigd voelen).
Tot dusver is er nog geen betere titel in mijn brein ontsproten... maar dit kan in een aantal maanden nog altijd gebeuren natuurlijk...