01-06-2009

Animatie week 2

Weer een week verder. En gelukkig kan ik zeggen dat ik het animeren nog niet zat ben. Alleen als ik naar het storyboard kijk maak ik me wel wat zorgen. Ik had als uitgangspunt genomen dat ik 10 seconden per dag zou moeten animeren. Dat lijkt heel veel, maar de animaties zijn niet erg moeilijk, en ik kan zeggen dat mijn characterrigging toch wel goed in elkaar zit. Natuurlijk liep ik een aantal keer tegen problemen op, waardoor ik een workaround moest verzinnen.
Uiteindelijk heb ik deze week 40 seconden afgekregen. Probleem is wel dat heel veel shots uiteindelijk langer zijn geworden dan dat ik in het storyboard had aangegeven. Hierdoor wordt het filmpje dus langer, en moet ik dus gemiddeld NOG sneller animeren. Ik kijk het nog even aan... we zien wel hoe het afloopt...

Hieronder nog een paar stills van de shots deze week.